فرق نسکافه و قهوه

فروش انواع قهوه در خریدهام https://kharidham.ir

مقدمه

قهوه و نسکافه دو نوشیدنی محبوب هستند که از دانه‌ های قهوه تهیه می‌شوند. با این حال، تفاوت‌های مهمی بین این دو نوشیدنی وجود دارد

نسکافه، در اصل یک نوع قهوه فوری است. نسکافه و قهوه فوری معمولاً به یک معنا به کار می‌روند. اما منظور از قهوه، همان قهوه معمولی است؛ پودر قهوه‌ای که باید آن را به روش‌های مختلف دم کنیم و نوشیدنی‌های مختلف از آن تهیه کنیم
با توجه به ویژگی های خاص قهوه فوری و نسکافه باعث شده است که در جهان با طرفدار بی شماری همراه باشد که ما توصیه می کنیم اگر آن را امتحان نکرده اید یک بار به سراغ نوشیدن این قهوه بروید.
یک موضوع مهم که دوست داران قهوه هنگام تصمیم گیری برای تهیه قهوه رو به رو می شوند، انتخاب میان قهوه فوری و قهوه آسیاب شده می باشد. در بسیاری از دفاتر و شرکت های مختلف چیزی که جلب توجه می کند وجود دستگاه های تهیه قهوه و همچنین وجود بسته بندی های نسکافه و قهوه فوری می باشد

با خریدهام همراه باشید

اصلی ترین تفاوت قهوه و قهوه فوری: نوع تهیه اولیه

همان‌طور که اشاره هر دو نوع قهوه از درختچه‌های عربیکا، روبوستا یا لیبریکا برداشت، آسیاب و عرضه می‌شوند و به‌نوعی منشا یکسانی دارند. (این تفاوت منشا سایر تفاوت‌های قهوه و قهوه فوری محسوب می‌شود)

مرحله تهیه و عرضه اولیه قهوه نیازمند آسیاب که برای تهیه نوشیدنی‌های مختلف از جمله اسپرسو و خانواده بزرگ آن مورد استفاده قرار می‌گیرد به این ترتیب است: ابتدا دانه قهوه از درختچه‌های مدنظر گرفته، سپس به اندازه بسیار ریزی آسیاب می‌شود.

سایز آسیاب دانه‌های قهوه در این نوع، بسته به سفارش شرکتی که آن را بسته بندی می‌کند، متفاوت است و معمولا بسیار ریز آسیاب می‌شود
دانه زرد رنگ قهوه، درون میوه های قرمز رنگ خام و بد بویی قرار دارد که پس از خار ج کردن آن از درون میوه، تخمیر و خشک و سپس برشته و به رنگ قهوه ای تیره تبدیل می شود و این روزها، آن را به صورت دانه کامل یا به صورت پودر شده در بازار وجود دارد.

نسکافه چیست

نسکافه در واقع نام و نشان یک برند تجاری به نام شرکت نستله است که پودر‌های قهوه فوری خود را با نام نسکافه روانه بازار کرد. مانند چندین کالا یا اقلام خوراکی دیگر که در بین مردم با نام تجاری جا افتاده‌اند، نسکافه نیز چنین سرنوشتی داشته است. برای مثال تعداد افرادی که چای کیسه‌ای را با همین نام معرفی می‌کند، کمتر از تعداد افرادی است که به آن لیپتون می‌گویند.

اما واقعاً نسکافه چگونه نوشیدنی است. نسکافه همان قهوه فوری است که از ترکیب قهوه آسیاب شده، شکر، پودر خامه یا پودر شیر به دست می‌آید. ترکیبات موجود در این نوشیدنی همچون شکر و پودر خامه موجب می‌شوند تا طعم آن لطیف‌تر و خامه‌ای‌تر از اسپرسو باشد. شیرینی بیشتر قهوه‌های فوری کمک می‌کند تا در مقدار بیشتری قابل مصرف باشند و چشیدن طعم آن برای افراد زیادی آسان باشد. هر چند که لاکتوز حاصل از شیر می‌تواند در افرادی با علائم حساسیت خود را نشان دهند. عموماً این پودر‌ها را در بسته‌های تک نفره یا در ظرف‌های ۲۰۰ گرمی به بالا بسته‌بندی و روانه بازار می‌کند.

تاریخچه نسکافه

نسکافه توسط یک شرکت سوئیسی به نام «نستله» در سال ۱۹۳۸ اختراع شد. این شرکت برای اولین بار نسکافه را در ایالات متحده آمریکا به بازار عرضه کرد. نسکافه به سرعت در سراسر جهان محبوب شد و امروزه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گرم در جهان است.
برای تهیه نسکافه می‌توان از انواع قهوه‌ها استفاده کرد. اما بهترین نوع قهوه برای تهیه نسکافه، قهوه‌های عربیکا است. قهوه‌های عربیکا طعمی ملایم و شیرین دارند و برای تهیه نسکافه‌های خوشمزه مناسب هستند.
قهوه‌های روبوستا نیز برای تهیه نسکافه قابل استفاده هستند. اما قهوه‌های روبوستا طعمی تلخ‌تر و قوی‌تر دارند و برای تهیه نسکافه‌های با طعم قوی‌تر مناسب هستند.

نکات تهیه نسکافه خوشمزه

از قهوه تازه و با کیفیت استفاده کنید.
قهوه را به اندازه مناسب آسیاب کنید.
آب را به اندازه مناسب گرم کنید.
نسبت قهوه و آب را به درستی رعایت کنید.

فرق قهوه فوری و نسکافه

قهوه فوری و نسکافه اصطلاحاتی هستند که به محصولات مختلف قهوه اشاره می‌کنند. اما در برخی موارد، ممکن است این دو اصطلاح به صورت مترادف استفاده شوند و تفاوت قابل توجهی نداشته باشند. به هر حال، در برخی منابع و بازارها، تفاوتی بین قهوه فوری و نسکافه ممکن است وجود داشته باشد. در زیر به بیان یکی از تفاوت‌های ممکن اشاره می‌کنم:

روش تهیه: قهوه فوری به محصولی اطلاق می‌شود که برای تهیه آن کافیست گرانول‌های قهوه را با اضافه کردن آب گرم مخلوط کنید تا قهوه تهیه شود. در واقع، قهوه فوری محلول قهوه است که با آب مخلوط می‌شود. از طرفی، نسکافه به محصولاتی اطلاق می‌شود که قهوه فوری را به همراه شکر و شیر پودری ترکیب می‌کنند. معمولاً برای تهیه نسکافه، کافیست به محصول مورد نظر آب داغ اضافه کنید و مخلوط کنید. در واقع، نسکافه یک نوع قهوه فوری است که شامل مواد اضافی مانند شکر و شیر پودری است.

فرق اسپرسو و قهوه

اگر بخواهیم خیلی خلاصه و مختصر جواب بدهیم؛ باید بگوییم که اسپرسو در واقع یک نوع روش دم آوری قهوه است که با دستگاه های اسپرسو ساز خانگی و یا اسپرسوساز های صنعتی انجام میشود.

در این روش دم آوری یعنی اسپرسو؛ آب با دمای بالا و فشار زیاد از میان قهوه پودر شده عبور میکند و چیزی که در فنجان تحویل میگیرم یک اسپرسو سینگ یا دبل است( اسپرسو سینگل حدود 11 گرم و اسپرسو دبل حدود 18 گرم قهوه آسیاب شده نیاز دارد).

عصاره گیری اسپرسو در واقع قوانین و ملاحظات خاصی دارد مثلا نسبت عصاره گیری قهوه یک به دو است یعنی برای قهوه دبل 18 گرم قهوه آسیاب شده را داخل پورتافیلتر میریزیم و حدود 36 گرم(یعنی دو برابر) عصاره قهوه دریافت میکنیم که این امر باید در 25 الی حدودا 30 ثانیه صورت بگیرد.

پس همانطور که فهمیدیم گیاه قهوه یا پودر قهوه را میتوان به روش های گوناگونی عصاره گیری و دم کرد و اسپرسو یکی از محبوبترین راه های دم کردن قهوه است. و فرق اسپرسو با قهوه های دیگر مثل قهوه دمی، قهوه ترک، قهوه فرانسه و… در روش عصاره گیری و البته مقدار آسیاب دانه های قهوه است.

چند قهوه در روز باید بنوشید؟

همه ی این‌ها باعث می‌شود بسیاری از مردم بپرسند: خب، چند قهوه در روز «بیش از حد» حساب می‌شود؟ چند فنجان باید نوشید؟ پاسخ تقریباً مانند همه‌ی سوالات مربوط به سلامت این است: «بستگی دارد». میزان تحمل کافئین شما توسط عوامل زیادی از جمله نوع قهوه‌ای که می‌نوشید، دفعات نوشیدن آن ، اندازه‌ی جسمی شما، داروهایی که مصرف می‌کنید و حتی ژنتیک شما مشخص می‌شود. همان‌طور که مک‌گریس توضیح می‌دهد، اکثر تحقیقات مصرف «متوسط» قهوه را به کم‌تر از چهار فنجان در روز طبقه‌بندی می‌کنند.
مک‌گریس توضیح می‌دهد: «تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف متوسط قهوه (کم‌تر از چهار فنجان در روز) ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 25 درصد کاهش دهد، هوشیاری را افزایش داده و با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط باشد.»

کافی میکس چیست؟

یک نوع نوشیدنی محبوبی از قهوه‌ است که معمولا به 2 شکل در بازار دیده می‌شود، دو در یک و سه در یک.

کافی میکس 2 در 1: شکر ندارد و علامت (1*2) نشان دهنده‌ی فاقد شکر بودن این نوشیدنی است. همانطور که مشخص است این نوع کافی میکس برای افرادی مناسب است که از طعم تلخ قهوه لذت می‌برند و دوست دارند که قهوه‌‌ای که می‌نوشند هیچ شکر و طعم اضافه‌ای نداشته باشد.

کافی میکس 3 در 1: در ترکیباتش شکر هم دارد و علامت (1*3) نشان دهنده‌ی شیرین بودن این نوشیدنی است. قاعدتا این نوع برای افرادی مناسب‌تر است که دوست ندارند نوشیدنی‌ای که می‌نوشند خیلی تلخ باشد و میزان مناسبی از شکر را لازم می‌دانند تا بتوانند از طعم قهوه لذت ببرند.

فروش انواع قهوه در خریدهامhttps://kharidham.ir
نسکافه بهتر
فروش انواع قهوه در خریدهام
https://kharidham.irنسکافه 

تفاوت نسکافه گلد و کلاسیک

کلاسیک، از مدل های شناخته شده قهوه فوری است. نسکافه کلاسیک، مزه ی تلخ‌ و کافئین بالایی دارد.

گلد، مجبوب ترین نوع نسکافه است. این نوع، مخلوط دانه قهوه عربیکا و روبوستا است. طعمی غنی و ملایم دارد.

میزان کافئین موجود در نسکافه کلاسیک بیشتر از نسکافه گلد می باشد. همین موضوع باعث طعم ملایم آن نسبت به نسکافه کلاسیک شده است. محبوبیت نسکافه گلد در میان دوست داران قهوه بیشتر است.

در ایران، نسکافه گلد بیشتر از قهوه کلاسیک متناسب با ذائقه مردم می باشد. این مورد در تفاوت قیمت این دو نیز موثر است.

کافی شاپ ها چه نوع قهوه ای تهیه می کنند؟

اکثر کافی شاپ ها از روش معمول دم کردن قهوه استفاده می کنند و البته کمتر کافی شاپی از نوع دم کردن قطره ای قهوه بهره می گیرد و بیشتر به دنبال سرعت دادن به نوع درست کردن قهوه هستند. اسپرسو نوع خاصی از قهوه است که با استفاده از دستگاه اسپرسوساز آماده می شود و باریستا تنها یک شات یا دو شات به شما خواهد داد که با کمی آب مخلوط شده است اما طعمی تلخ و سنگین خواهد داشت.

قهوه خورهای معمولی همان روش آماده سازی قهوه های معمولی را ترجیح می دهند زیرا یک قهوه خوب و محصولی با کیفیت است اما قهوه فوری یک راه طولانی طی کرده است تا تبدیل به یک قهوه فوری یا همان نسکافه شود. راهی بسیار خوب و سریع که به جای درست کردن یک شات اسپرسو و اضافه کردن آن به پایه دیگر قهوه ها استفاده از قهوه های فوری است که زمان زیادی هم نمی خواهد

قهوه یا نسکافه برای خواب؟

قهوه یا نسکافه هردو به دلیل وجود کافئین سبب اختلال در خواب شما میشود، برای مقایسه میتوان گفت:

قهوه: همانطور که بالا گفتم قهوه نسبت به انواع مختلفی که دارد میتواند دارای کافئین کم یا زیاد باشد پس تاثیرات متفاوتی دارد.

نسکافه: 90 درصد مواقع از روبوستا تهیه میشود پس دارای کافئین زیادی است و تاثیر زیادی میتواند داشته باشد، اگر صبح و بعد از خواب بخورید سبب افزایش انرژی شما میشود ولی اگر قبل خواب بخورید به سختی میتوانید بخوابید.

پیشنهادی که دارم: معمولا سعی کنید قهوه را هنگام صبح تا ظهر وقت هایی که نیاز به هشیاری و انرژی بیشتری دارید استفاده نمایید و از خوردن قهوه در هنگام شب و قبل از خواب خودداری فرمایید.

فروش انواع قهوه در خریدهام

https://kharidham.ir

زمان مطالعه : 1 دقیقه
تاریخ انتشار : 22 فروردین 1403تعداد بازدید : 0نویسنده : دسته بندی : خریدهام, قهوه عربیکا, وبلاگ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان