قهوه مناسب برای ورزشکاران

فروش انواع قهوه در خریدهام https://kharidham.ir خریدهام

مقدمه

بهترین قهوه برای ورزشکاران قهوه‌ای است که تلخ و فاقد شکر و مواد افزودنی اضافی باشد. اگر ورزشکار هستید و گاهی اوقات تمرینات یا ورزش شما را خسته و ناامید می‌کند، پس به خواندن این مقاله ادامه دهید. قهوه به شما کمک میکند تا انرژی کافی برای ورزش کردن داشته باشید، علاوه بر این سبب افزایش سوخت و ساز بدن شما می‌شود
یکی از محبوب ترین نوشیدنی هایی که قبل از ورزش استفاده می شود قهوه است. قهوه سرشار از کافئین و کم هزینه است و یک نوشیدنی بسیار موثر برای افزایش عملکرد شما در هنگام ورزش است.

 

ممنونم که با خریدهام همراهید

مصرف قهوه بر ورزشکاران خارج از ایران

قهوه، پرمصرف ترین داروی ورزشی در اروپا و آمریکا است و مدت زیادی است که ورزشکار با این هدف که قهوه عملکردشان را بهتر کند از آن استفاده می‌کنند. قهوه به آسانی جذب بدن شده و بعد از تقریبا ۶۰ دقیقه، مقادیر خونی کافئین دار افزایش یافته و به اوج خود می‌رسد.
حدود ۰.۵ تا ۳.۵ درصد کافئین مصرف شده از راه ادرار و عرق دفع می‌شود.

طبق تحقیقات، قهوه تاثیر بسزایی در بهبود قدرت، استقامت و عملکرد سیستم عصبی ورزشکاران در تمرین دارد. البته دقت کنید که: اثر مضر یا مفید آن بسته به میزان مصرف و هدف ورزشکار از فعالیت بدنی خود دارد.

خوردن کافئین یک ساعت پیش از شروع فعالیت ورزشی، غلظت پلاسما را زیاد و عملکرد را بهبود داده که روشی عالی برای استخراج انرژی بیشتر از ذخایر چربی بدن در طول فعالیت فیزیکی است

کدام قهوه برای ورزش و ورزشکاران بهتر است؟

بر اساس پژوهش‌های انجام گرفته مصرف کافئین یک ساعت قبل از آغاز فعالیت ورزشی باعث افزایش غلظت پلاسما و بهبود عملکرد افراد در زمان ورزش می‌شود از این رو نوشیدن قهوه به عنوان یک روش عالی برای استخراج انرژی بیشتر از ذخایر چربی بدن در طول فعالیت فیزیکی می‌باشد.

کافئین موجود در قهوه شروع خستگی ماهیچه‌ها را به تأخیر می‌اندازد و همچنین به بدن شما کمک می‌کند تا از ذخایر چربی به عنوان انرژی مصرفی خود استفاده کنند. با مصرف کافئین همچنین امکان ذخیره‌سازی کربوهیدرات در بدن شما فراهم خواهد شد و به این ترتیب می‌توان برای مدت طولانی‌تر ورزش کرد و عملکرد بدن را تا حد زیادی افزایش داد

بهترین زمان مصرف قهوه در تمرینات ورزشی

خوردن کافئین یک ساعت پیش از شروع فعالیت ورزشی، غلظت پلاسما را زیاد و عملکرد را بهبود داده که روشی عالی برای استخراج انرژی بیشتر از ذخایر چربی بدن در طول فعالیت فیزیکی است.

کافئین موجود در قهوه با به تاخیر انداختن شروع خستگی ماهیچه ها، به بدن کمک می‌کند تا از ذخایر چربی به عنوان انرژی مصرفی خود استفاده کند.

همچنین امکان ذخیره سازی کربوهیدرات ها فراهم شده و بدین ترتیب می‌توان برای مدت طولانی تری ورزش کرد و میزان عملکرد بدن را افزایش داد.

در آن دسته از فعالیت های ورزشی که هوازی بوده و بدن اکسیژن زیادی مصرف می‌کند، نوشیدن قهوه زمان خستگی را ۱۰ تا ۲۰ درصد توسعه می‌دهد در واقع کافئین باعث کاهش میزان خستگی شده، بنابراین فرد با مصرف کافئین ، فعالیت ورزشی یاد شده را آسان تر انجام می‌دهد.

کافئین قهوه

قهوه به دلیل داشتن کافئین یک محرک طبیعی است که در دانه های قهوه یافت می‌شود. کافئین با مسدود کردن آدنوزین که یک انتقال دهنده عصبی در احساس خواب و خواب آلودگی است، منجر به افزایش هوشیاری و کاهش احساس خستگی می‌شود.

کافئین جز ترکیبی بسیاری از مکمل‌های ورزشی و غذایی و به‌ویژه مکمل‌های کاهش وزن و چربی سوز است. کافئین، با تأثیر بر سیستم اعصاب مرکزی و غدد فوق کلیوی باعث افزایش سرعت سوخت­و­ساز چربی‌ها می‎شود، به عبارت دیگر، کافئین باعث افزایش قابلیت بدن برای تبدیل چربی‌ها به انرژی می‎شود و برای کسانی که قصد کاهش وزن و آب‌کردن چربی‌های اضافه رادارند ماده‌ای مفید است.

در دو آزمایش مجزا که بروی ۷۰ ورزشکار و توسط گروه پزشکی مدیکال پلاس صورت گرفت مشاهده شد مصرف کافئین باعث افزایش توان ورزشکاران تا ۱۱% در تمرینات روزانه می‌گردد.

تاثیر خوردن قهوه قبل از ورزش

بر اساس مطالعات، قهوه تاثیر بسیاری در بهبود عملکرد سیستم عصبی ورزشکاران دارد. البته اثرات منفی و مثبت قهوه به میزان و زمان خوردن قهوه بستگی دارد.

خوردن قهوه اگر یک ساعت قبل از شروع ورزش باشد، باعث افزایش غلظت پلاسما می‎شود و به بهبودی عملکرد بدن، کمک می‌کند. همچنین بدن آماده می‌شود که برای دریافت انرژی برای انجام فعالیت‌های فیزیکی، از ذخایر چربی استفاده کند. به علاوه خوردن قهوه قبل از ورزش، به ماهیچه‌ها کمک می‌کند تا از پس فعالیت‌های ورزشی سخت برآیند و دیرتر احساس خستگی کنند

اثر نوشیدن قهوه حین ورزش

نوشیدن قهوه حین ورزش برای ورزشکاران هوازی بسیار مفید است چرا که بدن در حین ورزش هوازی اکسیژن زیادی مصرف کرده و خوردن قهوه در حین ورزش باعث کاهش خستگی بدن شده و در نتیجه در بهبود عملکرد ورزشکار بسیار موثر میباشد جالب شد:)

قهوه به چربی سوزی و افزایش انرژی کمک میکند

سطح بالای کافئین در قهوه باعث می‌شود که میزان چربی سوزی شما در حین ورزش به طور قابل توجهی بالا برود. علاوه بر این، نوشیدن قهوه در صبح به معنای مصرف کالری کمتر در طول روز است؛ زیرا کافئین اشتها را کم می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که با نوشیدن منظم قهوه، متابولیسم بدن شما و به تبع آن چربی سوزی‌تان به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. این بدان معناست که قهوه برای لاغری مفید است و چربی سوزی موثری را در طول تمرین و چند ساعت پس از آن برای شما ایجاد می‌کند

فروش انواع قهوه در خریدهام

https://kharidham.ir

فروش انواع قهوه در خریدهام
https://kharidham.ir

تاثیر قهوه بعد از ورزش

کسانی‌که انجام تمرینات ورزشی سخت را در برنامه روزانه خود دارند یا حدود یک ساعت در روز پیاده‌روی سریع انجام می‌دهند، تمایل دارند بعد از ورزش قهوه بنوشند. درست است که یک فنجان قهوه بعد از ورزش شما را سرحال می‌کند، اما تاثیری بر سوزاندن کالری ندارد.

در واقع بهتر است که قبل از شروع حرکات ورزشی قهوه بدون شکر بنوشید. مهمترین تاثیر نوشیدن قهوه قبل از ورزش این است که به شما کمک می‌کند، کالری بیشتری بسوزانید. کافئین موجود در قهوه باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول می‌شود، در نتیجه شما انرژی بیشتری برای انجام تمرینات خواهید داشت.

تحقیقی بر روی تاثیر نوشیدن قهوه قبل از ورزش انجام شد و در آن مشخص شد، افرادی که قهوه می‌نوشند، مدت زمان بیشتری ورزش می‌کنند و دیرتر خسته می‌شوند. بالا رفتن انرژی بدن باعث افزایش سوخت‌وساز می‌شود و چربی‌سوزی در بدن را زیاد می‌کند.

تاثیر قهوه بر ورزش

دراروپا و آمریکا قهوه جز نوشیدنی های گرم پر مصرف است. مدت زیادی است که ورزشکاران برای بهبود عملکردشان از قهوه کافئین بالا استفاده می کنند. قهوه خیلی سریع جذب میشود و کافئین بعد از تقریبا 60 دقیقه وارد جریان خون شده و حدود 0.5 تا3.5 درصد بعد از مصرف کافئین از طریق ادرار دفع میشود.

تحقیقات انجام شده بر روی کافئین نشان میدهد تثیر زیادی در بهبود فدرت ، استقامت ، عملکرد سیستم عصبی ورزشکاران دارد. البته ورزشکاران باید به میزان قابل توجهی کافئین مصرف کنند زیرا مصرف بیش از حد آن عوارض زیادی خواهد داشت.

خوردن کافئین یک ساعت پیش از شروع فعالیت ورزشی، غلظت پلاسما را زیاد و عملکرد را بهبود داده که روشی عالی برای استخراج انرژی بیشتر از ذخایر چربی بدن در طول فعالیت فیزیکی است.

کافئین موجود در قهوه با به تاخیر انداختن شروع خستگی ماهیچه ها، به بدن کمک می‌کند تا از ذخایر چربی به عنوان انرژی مصرفی خود استفاده کند. همچنین امکان ذخیره سازی کربوهیدرات ها فراهم شده و بدین ترتیب می‌توان برای مدت طولانی تری ورزش کرد و میزان عملکرد بدن را افزایش داد.
پس بطور کلی مصرف قهوه می تواند به کاهش درد و التهاب عضلانی کمک کند.آنتی اکسیدان های موجود در قهوه می توانند فرآیند التهاب را کاهش داده و احساس درد پس از تمرینات سنگین را کمتر کنند.

انواع قهوه مناسب برای بدنسازی

در خصوص نوع قهوه مناسب برای بدنسازی باید به این نکته اشاره کرد که فاکتورهای متعددی مانند نوع دانه‌های قهوه، طرز تهیه آن و همچنین مواد افزودنی باید مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه به چند نمونه از بهترین انواع نوشیدنی قهوه برای بدنسازان میپردازیم

قهوه معمولی: یک فنجان قهوه معمولی که در حدود 240 میلی‌لیتر حجم دارد، حاوی 95 میلی‌گرم کافئین است. این مقدار از کافئین می‌تواند انرژی در حد متوسط برای یک دوره طولانی مدت را فراهم کند. به همین دلیل این نوع قهوه را می‌توان یکی از بهترین انواع قهوه برای بدنسازان دانست.
اسپرسو: این نوع قهوه در دسته قهوه‌های غلیظ قرار می‌گیرد که معمولا هر شات آن حاوی حدود 63 میلی‌گرم کافئین است. بنابراین میزان کافئین اسپرسو بیشتر بوده و برای افزایش انرژی بدن قبل از شروع تمرین مناسب است. راحتی تهیه و جذب سریع باعث شده که درصد زیادی از بدنسازان نوشیدن اسپرسو قبل از تمرین را ترجیح دهند.
قهوه با مواد افزودنی: بسیاری از افراد به قهوه خود خامه، شیر، شکر یا سایر طعم‌دهنده‌ها را اضافه می‌کنند. این افزودنی‌ها می‌توانند طعم قهوه را تقویت کرده و در عین حال باعث افزایش کالری و قند بالقوه آن شوند. یکی از بهترین انواع قهوه برای بدنسازی محسوب می‌شود زیرا تمرکز آن بر کنترل کالری و مواد مغذی است

فروش انواع قهوه در خریدهام

https://kharidham.ir

زمان مطالعه : 1 دقیقه
تاریخ انتشار : 17 فروردین 1403تعداد بازدید : 0نویسنده : دسته بندی : خریدهام, فروش قهوه, فروش لاته, وبلاگ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان