فواید قهوه برای بدن زنان

در ادامه با خریدهام همراه باشید

مقدمه

قهوه یک سری تاثیرات کلی بر تمام افراد دارد یعنی به جنسیت و یا سن ربطی ندارد: مانند بالا بردن متابولیسم بدن، افزایش انرژی، کاهش احتمال آلزایمر و … مصرف قهوه در زنان و سیستم فیزیولوژیک اختصاصی آنها بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است و نتایج جالبی از این مطالعات بدست آمده است

خواص قهوه برای زنان و البته تمام افراد، از ضررهای آن بیشتر است. البته به شرط درست و به اندازه مصرف کردن این نوشیدنی است که خواص خودش را به نمایش می گذارد و ما در ادامه به برخی از خواص بسیار خوب آن اشاره خواهیم کرد.

بانوان برای افزایش طول عمر خود می توانند به صورت مداوم روی به مصرف قهوه اسپرسو بیاورند

در ادامه با خریدهام همراه باشید

 

یک فنجان قهوه حاوی مواد مغذی زیر است

تأمین‌کننده‌ی ۱۱ درصد از میزان لازم روزانه‌ی ویتأمین ب۲

تأمین‌کننده‌ی ۶ درصد از میزان لازم روزانه‌ی ویتأمین ب۵

تأمین‌کننده‌ی ۳ درصد از میزان لازم روزانه‌ی منگنز و پتاسیم

تأمین‌کننده‌ی ۲ درصد از میزان لازم روزانه‌ی ویتأمین ب۳

خواص آنتی اکسیدانی قهوه

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است، این ترکیبات از بدن در برابر آسیب های ناشی از مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال های آزاد می توانند به سلول ها آسیب برسانند و در ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی نقش داشته باشند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و از آسیب رساندن به آنها جلوگیری می کنند.

مطالعات همچنین نشان داده است که مصرف قهوه ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان کاهش دهد. یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه نشان داد که زنانی که چهار فنجان یا بیشتر قهوه در روز می‌نوشیدند، ۲۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان گیرنده منفی استروژن، که یک نوع تهاجمی خاص از این بیماری است، داشتند.

قهوه اسپرسو برای زنان و رفع و جلوگیری از افسردگی

خیلی از زنان در کل دنیا قبل از شروع به کار روزانه چه در منزل و چه در محل کار خود یک فنجان قهوه اسپرسو می نوشند، قهوه سرشار از آنتی اکسیدانی می باشد که برای سلامتی بدن و بهبود خیلی از بیماری ها مفید است و چه بهتر که قهوه اسپرسوی خود را بدون مواد افزودنی مثل شکر، قند، خامه یا شکلات بنوشید و از تلخی و عطر آن لذت ببرید.

دانشمندان ثابت کرده اند زنانی که در طول روز بیش از 4 فنجان قهوه اسپرسو نوش جان می کنند 20% کمتر از دیگران به افسردگی های حاد و مزمن دچار می شوند و این تنها معجزه کافئین بر سیستم عصبی است که سطح دوپامین را بالا نگه می دارد

فواید بی نظیر قهوه

افزایش انرژی: قطعا یکی از دلایلی که قهوه مصرف میکنیم به خاطر انرژی و حال خوبی است که به ما دست میدهد. قهوه به خاطر وجود کافئین، می‌تواند انرژی و بیداری را افزایش دهد که به شما کمک میکند فعالیت های روزانه تان را با انرژی و تمرکز بیشتری انجام دهید.

یک فنجان قهوه در صبح؛ روز بهتری برای شما میسازد.

ضد افسردگی: بله درست شنیدید مصرف به اندازه این نوشیدنی میتواند به عنوان مهار کننده افسردگی عمل کند. مطالعات نشان داده‌ اند که کافئین سطح سرورتونین خون را افزایش میدهد. سروتونین به هورمون شادی معروف است و کمبود ان منجر به بد خلقی، اظطراب یا افسردگی خواهد شد.

جلوگیری از بروز برخی بیماری ها: با نوشیدن درست و به اندازه قهوه میتوانید ریسک بروز برخی بیماری هارا کاهش دهید مثل بیماری‌ های قلبی-عروقی، دیابت نوع 2 و برخی از بیماری‌های نورولوژیکی.

آنتی‌اکسیدان‌ها: قهوه حاوی انی اکسیدان(antioxidant) است. انتی اکسیدان ها موادی هستند که با رادیکالهای آزاد که به سلول ها و بافت های بدن شما آسیب میزنند مقابله میکنند.

تقویت حافظه: از دیگر فواید قهوه تقویت حافظه است. ترکیبات موجود در قهوه عملکرد ذهنی و فرایند های شناختی مغز شما را بهبود میبخشد

قهوه و احتمال کمتر ابتلا به پارکینسون

قهوه می‌تواند تولید دوپامین را در مغز شما افزایش دهد. در واقع، این دوپامین برای محافظت از شما در برابر بیماری‌هایی مانند پارکینسون ضروری است. نوشیدن حداقل دو فنجان قهوه در روز همچنین می‌تواند از شما در برابر بیماری هایی مانند آلزایمر، زوال عقل و سکته مغزی محافظت کند.
گزارش شده است که بروز آلزایمر در زنانی که به طور منظم قهوه می‌نوشند تا 65 درصد کاهش می‌یابد. طنز هیچ درمان موثری برای آلزایمر، زوال عقل یا سکته مغزی وجود ندارد. بنابراین، یک فنجان قهوه در روز می‌تواند از این بیماری‌ها جلوگیری کند

 

کمک به افزایش هوش و هوشیاری

یکی از مهم‌ترین فواید قهوه، کمک به افزایش هوش است. جالب است بدانید که کافئین یک نوع محرک بوده و به مسدود شدن هورمون‌های بازدارنده مغز کمک می‌کند. درواقع در این فرایند، هورمون‌های بازدارنده مغز به سستی و بی‌حالی افراد دامن زده و موجب حالت خواب آلودگی در فرد شده‌اند، توسط کافئین قهوه مسدود شده و به همین سبب سطح انرژی ایشان تا حد بسیار زیادی بالا می‌رود.

از سوی دیگر، مصرف قهوه به بالا رفتن میزان آدرنالین خون کمک می‌کند که در نتیجه آن، انرژی فرد بیش از پیش نمود پیدا خواهد کرد. به بیان بهتر، قهوه یک موتور محرک برای مغز به شمار می‌رود و تاثیر بسیار زیادی در هوشیاری افراد می‌گذارد.

 

خواص قهوه ترک

قهوه ترک از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های کافئین‌دار در کشورهای اروپایی از جمله ترکیه، ایران و یونان است. این قهوه به علت طعم قوی و روش خاص تهیه آن، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

قهوه برای مردم شادمانی میاورد

به گزارش Healthline افرادی که بیشتر از ۴ فنجان در روز قهوه می‌نوشند در مقایسه با دیگران میزان کمتری از افسردگی را تجربه و از خاصیت قهوه در زمینه سلامت روان استفاده می‌کنند. درواقع مصرف روزانه ۴ فنجان قهوه خطر ابتلا به افسردگی را تا ۲۰% کاهش می‌دهد. همچنین مطالعه‌ی دیگری که بر روی بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر انجام شده نشان داده است مصرف روزانه ۴ فنجان قهوه یا بیشتر احتمال خودکشی در افراد را تا ۵۳% کاهش می‌دهد. این خبر بسیار خوبی برای افرادی است که هر روز قهوه می‌نوشند و از خواص قهوه بهره می‌برند.

خواص قهوه تلخ برای کبد

کبد عضو مهمی در بدن است که بر اثر بیماری‌های متعدد از جمله هپاتیت و کبد چرب که بر آن اثر می‌گذارند، ممکن است دچار بیماری سیروز کبدی ‌شود که به دلیل عفونت مزمن باعث فرسوده شدن کبد می‌گردد. ثابت شده است که خواص قهوه تلخ برای کبد می‌تواند در برابر سیروز از کبد محافظت کند و کسانی که در روز حدوداً ۴ فنجان قهوه می‌نوشند ۸۰ درصد کمتر در معرض این بیماری هستند. قهوه به طور معمول به همراه شکر و شیر مصرف می‌گردد؛ چنانچه بتوانید قهوه را بدون شکر و به صورت تلخ مصرف کنید اثر آن بیشتر خواهد بود

 

مهم‌ترین خواص قهوه ترک برای زنان و مردان

بهبود عملکرد ذهنی و ورزشی
بهره‌مندی از ترکیبات مفید شامل آنتی‌اکسیدان و پلی فنول
پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر، سکته و بیماری پارکینسون
پیشگیری از دیابت نوع ۲
بهبود گردش خون

فروش انواع قهوه در خریدهام https://kharidham.ir

فروش انواع قهوه در خریدهام
https://kharidham.ir

 

خواص قهوه اسپرسو برای زنان باردار

همانگونه که می دانید نوشیدنی های کافئین دار ممکن است موجب افزایش فشار خون و ضربان قلب شوند، به همین علت بانوان باردار باید در مصرف این نوشیدنی ها دقت کافی داشته باشند. با توجه به این‌که قهوه دارای کافئین است، توصیه می کنیم که در هنگام بارداری از مصرف آن خودداری کنید. با وجود این‌که طبق دستورالعمل های جدید بانوان باردار می توانند مقدار متعادلی از قهوه اسپرسو مصرف کنند ولی بهتر است که این ریسک را انجام ندهید. در این بین با توجه به ترکیبات موجود در قهوه اسپرسو مصرف آن توسط بانوانی که در دوران قاعدگی قرار دارند نیز ممکن است مشکل‌ ساز شود. قهوه اسپرسو علائم قاعدگی را تشدید می کند، علاوه بر این استفاده از قهوه اسپرسو در هنگام بارداری برای جنین نیز مضر است. اگر قصد خرید قهوه اسپرسو را دارید، فروشگاه خریدهام گزینه مناسبی برای شما است

قهوه و کمک به افزایش هوش در زنان

یکی از مهم‌ترین فواید قهوه، کمک به افزایش هوش است. جالب است بدانید که کافئین یک نوع محرک بوده و به مسدود شدن هورمون‌های بازدارنده مغز کمک می‌کند. درواقع در این فرایند، هورمون‌های بازدارنده مغز به سستی و بی‌حالی افراد دامن زده و موجب حالت خواب آلودگی در فرد شده‌اند، توسط کافئین قهوه مسدود شده و به همین سبب سطح انرژی ایشان تا حد بسیار زیادی بالا می‌رود.

از سوی دیگر، مصرف قهوه به بالا رفتن میزان آدرنالین خون کمک می‌کند که در نتیجه آن، انرژی فرد بیش از پیش نمود پیدا خواهد کرد. به بیان بهتر، قهوه یک موتور محرک برای مغز به شمار می‌رود و تاثیر بسیار زیادی در هوشیاری افراد می‌گذارد.

فروش انواع قهوه در خریدهام

زونکن

 

زمان مطالعه : 1 دقیقه
تاریخ انتشار : 10 فروردین 1403تعداد بازدید : 0نویسنده : دسته بندی : خریدهام, درباره ی قهوه عربیکا, قهوه عربیکا, وبلاگ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان