روشهای پاکسازی کبد چرب

فروش انواع قهوه در خریدهام https://kharidham.ir

 

مقدمه

بسیاری از مصرف کنندگان قهوه (قهوه خورهای حرفه ای یا مصرف کنندگان معمولی) معتقدند ;که میزان کافئین نوشیدنی مورد علاقه شان به نوع برشته شدن آن بستگی دارد. این مسئله درست است، اما تاثیرش آنقدرها هم که فکر می کنید زیاد نیست

آیا شما هم در در حین نوشیدن قهوه به فکر فرو می روید و این سوال را از خود می پرسید؟ “کدام قهوه کافئین بیشتری دارد؟ یا کدام قهوه انرژی بیشتری دارد؟” ممکن است انتخاب اولتان اسپرسو باشد یا یک ریسترتو؟! یا شاید هم فکر می کنید قهوه دستگاه قهوه ساز کافئین بیشتری دارد؟

کافئین یک ماده محرک طبیعی است که بیشتر در گیاهانی نظیر چای، قهوه و کاکائو پیدا می‌شود، این ماده با تحریک مغز و سیستم عصبی مرکزی به شما کمک می‌کند تا هوشیار و متمرکز باشید، همچنین به شما انرژی می دهد و به رفع خستگی و کسالت کمک می‌کند. به گفته مورخان، سال ۲۷۳۷ قبل از میلاد، بشر برای اولین ‌بار تهیه و نوشیدن چای را آغاز کرد، طبق گزارشات، قهوه سال ‌ها بعد توسط یک چوپان اتیوپیایی کشف شد
نوشابه، شکلات، کاکائو و به‌ویژه قهوه نمونه از مواد مصرفی هستند که حجم زیادی از کافئین را در ترکیبات­شان جای داده‌اند. در چنین شرایطی چه راهکاری وجود دارد تا شما بتوانید به‌عنوان یک فردی که به کافئین بالا حساسیت دارد، از این مواد غذایی استفاده کند؟ این قسمت از مجله عالیس به شما کمک می‌کند تا بتوانید از نوشیدن قهوه بیش‌ازپیش لذت ببرید و صرفاً به علت داشتن حساسیت به کافئین از خواص قهوه غافل نشوید

در ادامه با خریدهام همراه باشید

بررسی میزان کافئین انواع قهوه براساس نحوه دم‌آوری

نحوه دم‌آوری قهوه یکی از عوامل تاثیرگذار بر میزان کافئین این نوشیدنی به شمار می‌رود. معمولا روش دم کردن اسپرسو یکی از بالاترین میزان کافئین را در اختیار افراد قرار می‌دهد؛ هر یک از روش‌های دم کردن قهوه منجر به تفاوت در میزان کافئین می‌شود.

البنه تفاوت در میزان کافئین براساس دم کردن به معنی لزوم استفاده از قهوه‌ای با دانه متنوع نیست؛ بلکه ممکن است از یک دانه با روش‌های رست و د کردن متفاوت استفاده شود. ازاین‌رو در فروش قهوه عمده ممکن است فقط از یک مدل استفاده کنید که روش‌های دم‌آوری متفاوتی دارند. در ادامه به توضیح میزان کافئین قهوه ترک، فوری و اسپرسو می‌پردازیم.

عامل موثر بر میزان کافئین قهوه

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم، عوامل متعددی در میزان کافئین قهوه تاثیر می‌گذارد. ما در ادامه بعضی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر میزان کافئین قهوه را برای شما معرفی کرده‌ایم:

نوع دانه قهوه که عربیکا باشه یا روبوستا
میزان رست قهوه
روش‌های دم‌آوری قهوه
میزان سرو قهوه
ارتفاع از سطح دریا در محل رشد گیاه قهوه

فروش انواع قهوه در خریدهام

https://kharidham.ir
فروش انواع قهوه در خریدهام
https://kharidham.ir

کافئین واقعا چیست؟

کافئین بصورت طبیعی در بیش از ۶۰ گیاه مختلف از جمله دانه های قهوه و قهوه فوری , برگ های چای ؛ دانه های کاکائو و کولا وجود دارند . کافئین به نوشیدنی ها و غذاها و در بعضی داروها برای از بین بردن خواب و یا افزایش اثرات ضد درد بودن داروها ؛ اضافه می گردد. کافئین سیستم اعصاب مرکزی را تحریک می کند و اثر آن در بدن پس از ۱۵ دقیقه آغاز شده و تا ۶ ساعت می تواند طول بکشد.

اثر اصلی کافئین , افزایش هشیاری و کاهش خواب آلودگی است؛ اثر کافئین بر روی مغز با مسدود کردن اثرات ماده آدنوزین بر روی انتقال دهنده های عصبی مغز ؛ مانع از احساس خستگی و در نتیجه احساس سرحالی و شادابی می گردد

کدام نوع رست قهوه بالاترین میزان کافئین دارد؟

کافئین یک ترکیب ثابت است که فرآیند رست تاثیر خیلی زیادی بر روی آن ندارد.

دانه قهوه حتی اگر در معرض دمای بالا هم قرار گیرد مقدار قابل توجهی کافئین از دست نمی دهد. در حین فرآیند رست، دانه ی قهوه اندازه اش بزرگتر می شود، رنگش تغییر می کند و مقداری از وزنش را از دست می دهد. میزان کافئینی که که یک دانه قهوه دارد در فرآیند رست خیلی تحت تاثیر قرار نمی گیرد. دانه قهوه سبز هم اندازه قهوه با رست لایت، مدیوم یا دارک و شاید فقط کمی بیشتر از آن ها کافئین داشته باشد.

نژاد قهوه

وقتی صحبت از میزان کافئین به میان می‌آید، همه قهوه‌ها برابر نیستند. برند‌ها و انواع دانه‌های قهوه از نظر میزان کافئین متفاوت هستند. برای مثال میزان کافئین دانه‌های قهوه ربوستا، از قهوه عربیکا بیشتر است. اگر قهوه پرکافئین را می‌پسندید، باید قهوه‌ای را انتخاب کنید که درصد ربوستای بالایی داشته باشد. اگر هم قهوه کم‌کافئین مصرف می‌کنید، باید قهوه شما درصد بالایی عربیکا داشته باشد

چه مقداری کافئین در یک فنجان قهوه وجود دارد؟

عامل اصلی تعیین کننده محتوای کافئین انواع قهوه ای است که ما می نوشیم

کافئین موجود در اسپرسو چقدر است؟

قهوه اسپرسو اگر با دستگاه مخصوص عصاره‌گیری و آماده شود، بیشترین میزان کافئین را در مقایسه با دیگر قهوه‌های بدون شیر مانند ترک یا قهوه فرانسه دارد. در ضمن اسپرسویی که با دستگاه دم شود از اسپرسو با موکاپات، کافئین بیشتری دارد.

قهوه اسپرسو معمولاً به‌صورت سینگل یعنی یک شات اسپرسو یا دبل یعنی دو شات اسپرسو دم می‌شود که قاعدتاً مدل دبل کافئین بیشتری هم دارد. تقریباً برآورد می‌شود که هر شات اسپرسو ۳۰میلی‌لیتری اگر به‌درستی عصاره‌گیری شده و نسوزد، حدود ۷۶میلی‌گرم کافئین داشته باشد.

در نتیجه اگر طپش قلب دارید، به کافئین آلرژی دارید یا تا به‌حال قهوه بدون شیر نخوردید، بهتر است که اسپرسو سفارش ندهید. همچنین، قهوه آمریکانو هم که با اضافه کردن آب‌جوش به اسپرسو سینگل یا دبل آماده شده و در لیوان‌های بزرگ سرو می‌شود، همین میزان کافئین داشته و از قوی‌ترین انواع قهوه است.

کافئین چیست؟

کافئین یک ماده شیمیایی خوراکی است که در قهوه، کاکائو و نوشیدنی های انرژی زا مانند نوشابه وجود دارد. این ماده به صورت پودری خام، سفید رنگ و با طعمی تلخ است، که سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند. مصرف کافئین به مقدار کم برای سلامت بدن و روان هیچ ضرری ندارد و بسیار هم مفید می باشد.

سطح آدنوزین در طول روز به مرور بیشتر می شود و ما احساس خواب آلودگی می کنیم، کافئین با اتصال به گیرنده های آدنوزین در مغز مانع فعالیت آن ها می شود و ناقل های عصبی مانند: دوپامین و نوراپی نفرین را آزاد می کند، که باعث می شود سطح هوشیاری را افزایش دهد. میزان کافئین قهوه فوری کمتر از قهوه معمولی میباشد

کافئین موجود در قهوه بیش از 20 خاصیت دارد

انسان را سرحال می‌آورد
توانایی بدنی را برای کار و ورزش بیشتر می‌کند
خواب را از سر می‌پراند
باعث چربی سوزی می‌شود
کافئین حافظه را تقویت می‌کند و برای پیشگیری از آلزایمر در پیری نقش دارد
کبد را سم‌زدایی می‌کند
باعث افزایش عمر می‌شود
از برخی سرطان‌ها پیشگیری می‌کند

فروش انواع قهوه در خریدهام

https://kharidham.ir

زمان مطالعه : 1 دقیقه
تاریخ انتشار : 12 فروردین 1403تعداد بازدید : 0نویسنده : دسته بندی : خریدهام, درباره ی قهوه عربیکا, قهوه عربیکا, وبلاگ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان